Biografija
Mano gyvenimas yra neatsiejamas nuo įvairių universiteto akademinių veiklų, bendravimo ir bendradarbiavimo. Esu Vytauto Didžiojo universiteto Lituanistikos katedros profesorė, Tarpkultūrinės komunikacijos ir daugiakalbystės tyrimų centro vadovė, Skaitmeninių išteklių ir tarpdisciplininių tyrimų instituto vyriausia mokslo darbuotoja. Profesinėje veikloje esu smalsus žmogus, todėl žavi įvairios disciplinos, bet nuolat domiuosi kalba, jos raida, galia bei poveikiu.
Mano mokslinių interesų centre – psicholingvistika, ypač vaikų kalbos raida, sociolingvistika, daugiakalbystė ir kalbų politika, dvikalbis ir daugiakalbis ugdymas. Gyvename pasaulyje, kuriame susitinka tiek daug kalbų ir kultūrų, ir man rūpi, kaip mes galime geriau suprasti vieni kitus, kaip kalbos gali tapti tiltu, o ne kliūtimi susikalbėti. Dvikalbis ir daugiakalbis ugdymas man atrodo ypač svarbus – tikiu, kad kiekvienas turi galimybę augti, mokėdamas ne vieną kalbą, nes kalbų mokymasis ne tik lavina pažintinius gebėjimus, bet ugdo asmenybę, plečia kultūrinį akiratį ir skatina atvirumą pasauliui.
Aktyviai dalyvauju ne tik nacionaliniuose, bet ir Europos Komisijos bei kituose tarptautiniuose mokslo ir švietimo projektuose. Kaip įvairių projektų koordinatorė bei partnerė turiu galimybę dirbti su žmonėmis iš viso pasaulio, kartu su jais ieškoti naujų žinių ir sprendimų. Vertinu suteiktą tarptautinį pripažinimą, kurį kartu su kolegomis pelnėme už projektų kokybę, aktualumą ir gebėjimą dalintis rezultatais. Man itin svarbu, kad mokslas būtų ne tik teorinis, bet ir praktinis, kad jis tarnautų žmonėms ir visuomenei.
Taip pat aktyviai dalyvauju įvairiose tarptautinėse ekspertinėse veiklose: buvau Europos daugiakalbystės komisaro Daugiakalbystės reikalų aukšto lygio grupės ekspertė, esu Europos Komisijos mokslo programų, Lietuvos mokslų tarybos ir Estijos mokslų tarybos ekspertė. Tai didelė atsakomybė, bet ir puiki galimybė prisidėti prie politikos formavimo, prie to, kad mūsų visuomenės taptų atviresnės ir tolerantiškesnės. Priklausau įvairioms tarptautinėms asociacijoms ir organizacijoms, esu išleidusi nemažai mokslo darbų ir redagavusi mokslo studijas, kurias publikavo tarptautinės leidyklos. Taip pat esu tarptautinių ir nacionalinių periodinių mokslo leidinių redakcijos kolegijos narė. Visa tai man padeda būti mokslo pasaulio dalimi, jausti jo pulsą, dalintis savo žiniomis ir mokytis iš kitų.
Nuolat stažuojuosi ir skaitau paskaitas universitetuose visame pasaulyje: Europoje, JAV ir kituose žemynuose. Kiekviena tokia kelionė yra ne tik profesinė, bet ir asmeninė patirtis. Už savo mokslinius darbus ir aktyvią akademinę bei organizacinę veiklą pelniau nacionalinį ir tarptautinį pripažinimą, buvau apdovanota prestižiniais Lietuvos ir užsienio valstybių apdovanojimais.
Mano karjera nėra tik akademinė – esu aktyvi ekspertė, organizatorė ir vadovė. Mano tarptautinis aktyvumas yra neatsiejamas nuo darbo įvairiose asociacijose, pavyzdžiui, dvi kadencijas buvau AABS vice-prezidente. Dalyvauju akademiniuose tinkluose, organizuoju tarptautines konferencijas ir forumus, pirmininkauju diskusijoms. Mano tarpdisciplininis požiūris leidžia plačiau pažvelgti į problemas ir teikti rekomendacijas švietimo bei kalbų politikos klausimais nacionalinėms ir tarptautinėms institucijoms.
Įvairiais laikotarpiais vadovavau fakultetams (buvau Humanitarinių mokslų fakulteto ir Politikos mokslų bei diplomatijos fakulteto dekanė), dirbau tarptautinių ryšių prorektore. Nuo 2020 m. aktyviai įsitraukiau į Europos universitetų aljanso „Transforme4Europe“ (T4EU) strateginių veiklų planavimą. Kaip šio aljanso veiklų institucinė koordinatorė VDU ir viso aljanso Valdymo komiteto narė, džiaugiuosi galėdama inicijuoti ir prisidėti prie daugybės prasmingų akademinių ir mokslo tyrimų veiklų, jungtinių tarptautinių magistrantūros ir doktorantūros programų. Ypač svarbu, kad mano pastangomis T4EU aljansas pakvietė Mariupolio universitetą tapti asocijuotu partneriu ir remia Ukrainos mokslininkus bei studentus. Esu Mariupolio universiteto ambasadorė ir didžiuojuosi galėdama prisidėti prie šios bendruomenės iniciatyvų.
Mano indėlis rūpinantis Baltijos jūros regiono tarptautiniais tinklais, Baltistikos ir lietuvių kalbos ir kultūros sklaida pasaulyje yra taip pat reikšmingas. Prieš 25 metus buvau pradininkė VDU rengiamų intensyvių lietuvių kalbos ir kultūros kursų, ilgą laiką jiems vadovavau. Taip pat prisidėjau plečiant užsienyje veikiančių Lituanistikos ir Baltistikos centrų veiklas, skatinant užsienio studentus ir kolegas domėtis mūsų šalimi, atvykti studijuoti, atlikti tyrimus ir praktikas. Man itin rūpi diasporos lituanistinė veikla, džiaugiuosi galėdama ją remti.
Apdovanojimai:
Lietuvos valstybės ordinas „Už nuopelnus Lietuvai“ (Riterio kryžius) už aktyvią lituanistikos veiklą, jos plėtros užsienyje puoselėjimą (2020).
Italijos vyriausybės ordinas „Už nuopelnus Italijos Respublikai“ už ilgailaikį akademinių ir kultūrinių mainų tarp Lietuvos ir Italijos darbą (2018).
Vytauto Didžiojo universiteto Aukso medalis už ilgametį darbą Vytauto Didžiojo universitete, reikšmingus mokslinius pasiekimus, aktyvią visuomeninę veiklą bei Universiteto vardo garsinimą (2022).
Mariupolio Valstybinio Universiteto Ambasadoriaus titulas už akademinių ir kultūrinių mainų plėtrą, Ukrainos tarptautinių projektų rėmimą, už bendradarbiavimą ir supratimą tarp institucijų ir šalių (2023).
Vytauto Didžiojo universiteto Rektoriaus padėka už nuopelnus ugdant jaunąją mokslininkų kartą labiausiai pasižymėjusiems doktorantų vadovams, kurie per pastarąjį dešimtmetį paruošė daugiausiai Vytauto Didžiojo universiteto daktarų (2023).
Lietuvos universiteto 100-mečio proginių medalis už ilgametį darbą Vytauto Didžiojo universitete, reikšmingus mokslinius pasiekimus, aktyvią visuomeninę veiklą (2023).
Europos Komisijos apdovanojimas – sidabro medalis už projekto FEEL kokybę (Funny, Easy and Effective Learning about Countries, Cultures, and Languages), 2008.
Europos Komisijos/ŠMPF apdovanojimas. FREPY („Žaismingos kalbos terapijos priemonės“; angl. Friendly Resources for Effective Speech Therapy) už sukurtų priemonių kokybę ir sklaidą (2013).
Europos Komisijos apdovanojimas. Europos kalbų ženklas. FREPY („Žaismingos kalbos terapijos priemonės“; angl. Friendly Resources for Effective Speech Therapy), 2014.
Publikacijos:
Atrinkti straipsniai (plačiau žr. VDU CRIS)
Dabašinskienė, Ineta. Understanding the post-Soviet nuclear locality through language policy orientations // Journal of Baltic studies, 2022, t. 53, nr. 3, p. 397 - 414, ISSN 0162-9778, 1751-7877. doi:10.1080/01629778.2022.2086278. Prieiga per internetą: ˂ https://doi.org/10.1080/01629778.2022.2086278 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/240367 > ˂ 10.1080/01629778.2022.2086278 >. Social Sciences Citation Index (Web of Science); Scopus. [20.500.12259/240367] [2022] [H004] [S1] [WOS => title: JOURNAL OF BALTIC STUDIES, if: 0.4, aif: 1.3, aif_min: 1.3, aif_max: 1.3, cat: 1, av: 0.308, year: 2022, quartile: Q4] [SCOPUS => title: Journal of Baltic Studies, citescore: 1.1, snip: 0.787, sjr: 0.252, year: 2022, quartile: Q1] [ai: 1, iai: 1, na: 1, nia :1, nip: 0, pai: 1.615, piai: 1.615, al: 1.286]
Haman, Ewa; Łuniewska, Magdalena; Hansen, Pernille; Simonsen, Hanne Gram; Chiat, Shula; Bjekić, Jovana; Blažienė, Agnė ; Chyl, Katarzyna; Dabašinskienė, Ineta; Abreu, Pascale Engel de; Gagarina, Natalia; Gavarro, Anna; Håkansson, Gisela; Harel, Efrat; Holm, Elisabeth; Kapalková, Svetlana; Kunnari, Sari; Levorato, Chiara; Lindgren, Josefin; Mieszkowska, Karolina; Salarich, Laia Montes; Potgieter, Anneke; Ribu, Ingeborg; Ringblom, Natalia; Rinker, Tanja; Roch, Maja; Slančová, Daniela; Southwood, Frenette; Tedeschi, Roberta; Tuncer, Aylin Müge; Ünal-Logacev, Özlem; Vuksanović, Jasmina; Armon-Lotem, Sharon. and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from cross-linguistic lexical tasks (LITMUS-CLT) // Clinical linguistics and phonetics. Philadephia: Taylor and Francis, 2017, Vol. 31, iss. 11-12 (spec. iss.), p. 818-843, ISSN 0269-9206. doi:10.1080/02699206.2017.1308553. Prieiga per internetą: ˂ https://doi.org/10.1080/02699206.2017.1308553 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/58249 > ˂ 10.1080/02699206.2017.1308553 >. Social Sciences Citation Index (Web of Science); Taylor and Francis; PsycInfo; Scopus. [20.500.12259/58249] [2017] [H004] [S1] [WOS => title: CLINICAL LINGUISTICS and PHONETICS, if: 1.191, aif: 1.679, aif_min: 1.151, aif_max: 2.103, cat: 4, av: 0.855, year: 2017, quartile: Q2] [SCOPUS=> title: Clinical Linguistics and Phonetics, citescore: 1.9, snip: 0.943, sjr: 0.662, year: 2017, quartile: Q1] [ai: 0.142, iai: 0.142, na: 33, nia :2, nip: 21, pai: 0.436, piai: 0.436, al: 1.857]
Armon-Lotem, Sharon; Haman, Ewa; Jensen de Lopez, Kristine; Smoczynska, Magdalena; Yatsushiro, Kazuko; Szczerbinski, Marcin; Hout, Angeliek van; Dabašinskienė, Ineta; Gavarro, Anna; Hobbs, Erin; Kamandulytė-Merfeldienė, Laura ; Katsos, Napoleon; Kunnari, Sari; Nitsiou-Michaelidou, Chrisa; Sundahl Olsen, Lone; Parramon, Xavier; Sauerland, Uli; Leesik, Reeli Torn; Lely, Heather van der. A large scale cross-linguistic investigation of the acquisition of passive // Language acquisition. London : Taylor and Francis (Routledge), 2016, Vol. 23, iss. 1, p. 27-56, ISSN 1048-9223. doi:10.1080/10489223.2015.1047095. Prieiga per internetą: ˂ https://doi.org/10.1080/10489223.2015.1047095 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/58252 > ˂ 10.1080/10489223.2015.1047095 >. Science Citation Index Expanded (Web of Science); Taylor and Francis; Scopus; CSA: Linguistics and Language Behavior Abstracts. [20.500.12259/58252] [2016] [H004] [S1] [WOS => title: Language Acquisition, if: 1.303, aif: 1.036, aif_min: 1.036, aif_max: 1.036, cat: 1, av: 1.258, year: 2016, quartile: Q1] [SCOPUS => title: Language Acquisition, citescore: 2.2, snip: 1.082, sjr: 1.014, year: 2016, quartile: Q1] [ai: 0.211, iai: 0.211, na: 19, nia :2, nip: 15, pai: 0.742, piai: 0.742, al: 2.143]
Łuniewska, Magdalena; Haman, Ewa; Armon-Lotem, Sharon; Etenkowski, Bartłomiej; Southwood, Frenette; Anđelković, Darinka; Blom, Elma; Boerma, Tessel; Chiat, Shula; Abreu, Pascale Engel de; Gagarina, Natalia; Gavarro, Anna; Håkansson, Gisela; Hickey, Tina; Jensen de Lopez, Kristine; Theodoros Marinis; Popović, Maša; Thordardottir, Elin; Blažienė, Agnė ; Cantú Sánchez, Myriam; Dabašinskienė, Ineta ; Ege, Pınar; Ehret, Inger-Anne; Fritsch, Nelly-Ann; Gatt, Daniela; Janssen, Bibi; Kambanaros, Maria; Kapalková, Svetlana; Kronqvist, Bjarke; Kunnari, Sari; Levorato, Chiara; Nenonen, Olga; Fhlannchadha, Siobhán Nic; O’Toole, Ciara; Polišenská, Kamila; Pomiechowska, Barbara; Ringblom, Natalia; Rinker, Tanja; Roch, Maja; Savić, Maja; Slančová, Daniela; Tsimpli, Ianthi Maria; Ünal-Logacev, Özlem. Ratings of age of acquisition of 299 words across 25 languages: is there a cross-linguistic order of words? // Behavior research methods. New York : Springer, 2016, Vol. 48, iss. 3, p. 1154-1177, ISSN 1554-351X. doi:10.3758/s13428-015-0636-6. Prieiga per internetą: ˂ https://link.springer.com/article/10.3758/s13428-015-0636-6 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/58250 > ˂ 10.3758/s13428-015-0636-6 >. Social Sciences Citation Index (Web of Science); PsycInfo; Scopus; BIOSIS Previews; SpringerLink. [20.500.12259/58250] [2016] [H004] [S1] [WOS => title: Behavior Research Methods, if: 3.623, aif: 2.491, aif_min: 2.367, aif_max: 2.614, cat: 2, av: 1.405, year: 2016, quartile: Q1] [SCOPUS => title: Behavior Research Methods, citescore: 5.6, snip: 1.842, sjr: 1.867, year: 2016, quartile: Q1] [ai: 0.136, iai: 0.136, na: 43, nia :2, nip: 33, pai: 0.552, piai: 0.552, al: 1.714]
Sauerland, Uli; Grohmann, Kleanthes K; Guasti, Maria Teresa; Anđelković, Darinka; Argus, Reili; Armon-Lotem, Sharon; Arosio, Fabrizio; Avram, Larisa; Costa, João; Dabašinskienė, Ineta; López, Kristine de; Gatt, Daniela; Grech, Helen; Haman, Ewa; Hout, Angeliek van; Hrzica, Gordana; Kainhofer, Judith; Kamandulytė-Merfeldienė, Laura ; Kunnari, Sari; Kovačević, Melita; Kuvac, Jelena; Lipowska, Katarzyna; Mejias, Sandrine; Popović, Maša; Ruzaitė, Jūratė ; Savić, Maja; Sevcenco, Anca; Varlokosta, Spyridoula; Varnava, Marina; Yatsushiro, Kazuko. How do 5-year-olds understand questions? Differences in languages across Europe // First language. London : Sage publications, 2016, Vol. 33, iss. 3, p. 169-202, ISSN 0142-7237. doi:10.1177/0142723716640236. Prieiga per internetą: ˂ https://doi.org/10.1177/0142723716640236 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/58258 > ˂ 10.1177/0142723716640236 >. Science Citation Index Expanded (Web of Science); SAGE Journals Online; Scopus. [20.500.12259/58258] [2016] [H004] [S1] [WOS => title: First Language, if: 1.196, aif: 1.849, aif_min: 1.036, aif_max: 2.661, cat: 2, av: 0.959, year: 2016, quartile: Q2] [SCOPUS => title: First Language, citescore: 2.7, snip: 1.078, sjr: 0.975, year: 2016, quartile: Q1] [ai: 0.149, iai: 0.149, na: 30, nia :3, nip: 19, pai: 0.493, piai: 0.493, al: 2.429]
Dabašinskienė, Ineta. Growing knowledge in differential object marking: the view from L1 Lithuanian // Revue roumaine de linguistique = Romanian review of linguistics. Bucureşti : Editura Academiei Române, 2015, Vol. 60, iss. 4, p. 369-382, ISSN 0035-3957. Prieiga per internetą: ˂ http://www.lingv.ro/images/RRL%204%202015%20art04%20Dabasink.pdf > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/52476 >. Social Sciences Citation Index (Web of Science); Arts and Humanities Citation Index (Web of Science); Scopus. [20.500.12259/52476] [2015] [H004] [S1] [WOS => title: Revue Roumaine de Linguistique-Romanian Review of Linguistics, if: 0.022, aif: 1.007, aif_min: 1.007, aif_max: 1.007, cat: 1, av: 0.022, year: 2015, quartile: Q4] [ai: 1, iai: 1, na: 1, nia :1, nip: 0, pai: 1.044, piai: 1.044, al: 1]
Dabašinskienė, Ineta. Multilingual education for minority schools in Lithuania: in search of balance and compromise // Philologia Estonica Tallinnensis, 2023, t. 8, p. 129 - 153, ISSN 2504-6616, 2504-6624. doi:10.22601/PET.2023.08.05. Prieiga per internetą: ˂ https://doi.org/10.22601/PET.2023.08.05 > ˂ http://publications.tlu.ee/index.php/philologia/issue/view/130/showToc > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/259646 > ˂ 10.22601/PET.2023.08.05 >. Scopus; CEEOL. [20.500.12259/259646] [2023] [H004] [S1b] [SCOPUS => title: Philologia Estonica Tallinnensis, citescore: 0.4, snip: 0.936, sjr: 0.171, year: 2023, quartile: Q1] [ai: 1, iai: 1, na: 1, nia :1, nip: 0, pai: 2.872, piai: 2.872, al: 1.786]
Kamandulytė-Merfeldienė, Laura; Dabašinskienė, Ineta. Asimetrinė komunikacija: kaip kalbame su gyvūnais ir apie juos? // Taikomoji kalbotyra, 2023, t. 20, p. 158 - 171, ISSN 2029-8935. doi:10.15388/Taikalbot.2023.20.12. Prieiga per internetą: ˂ https://doi.org/10.15388/Taikalbot.2023.20.12 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/264751 > ˂ 10.15388/Taikalbot.2023.20.12 >. Scopus; ERIH Plus; CEEOL. [20.500.12259/264751] [2023] [H004] [S1b] [SCOPUS => title: Taikomoji Kalbotyra, citescore: 0.7, snip: 0.187, sjr: 0.118, year: 2023, quartile: Q2] [ai: 0.5, iai: 0.5, na: 2, nia :2, nip: 0, pai: 0.687, piai: 0.687, al: 1]
Krivickaitė-Leišienė, Eglė ; Dabašinskienė, Ineta . Children’s sensitivity to visual information: methodological considerations for non-word repetition testing // Eesti rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat = Estonian papers in applied linguistics, 2023, t. 19, p. 93 - 110, ISSN 1736-2563, 2228-0677. doi:10.5128/ERYa19.06. Prieiga per internetą: ˂ http://arhiiv.rakenduslingvistika.ee/ajakirjad/index.php/aastaraamat/article/view/ERYa19.06 > ˂ https://doi.org/10.5128/ERYa19.06 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/252205 > ˂ 10.5128/ERYa19.06 >. Scopus; ERIH Plus. [20.500.12259/252205] [2023] [H004] [S1b] [SCOPUS => title: Eesti Rakenduslingvistika Uhingu Aastaraamat, citescore: 0.9, snip: 0.834, sjr: 0.278, year: 2023, quartile: Q2] [ai: 0.5, iai: 0.5, na: 2, nia :2, nip: 0, pai: 1.334, piai: 1.334, al: 1.286]
Dressler, Wolfgang U; Mattiello, Elisa; Korecky-Kröll, Katharina; Noccetti, Sabrina; Dabašinskienė, Ineta; Kamandulytė-Merfeldienė, Laura ; Kazakovskaya, Vikctoria. Communication with diminutives to young children vs. pets in German, Italian, Lithuanian, Russian, and English // Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 2022, t. 27, nr. special issue, p. 53 - 68, ISSN 0924-7025, 2666-674X. doi:10.21827/32.8310/2022-SG-53. Prieiga per internetą: ˂ https://doi.org/10.21827/32.8310/2022-SG-53 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/246400 > ˂ 10.21827/32.8310/2022-SG-53 >. Scopus. [20.500.12259/246400] [2022] [H004] [S1b] [SCOPUS => title: Stem-, Spraak- en Taalpathologie, citescore: 0.5, snip: 0.197, sjr: 0.171, year: 2022, quartile: Q2] [ai: 0.319, iai: 0.319, na: 7, nia :2, nip: 4, pai: 0.445, piai: 0.445, al: 1.143]
Krivickaitė-Leišienė, Eglė ; Dabašinskienė, Ineta . The bilingual advantage: performing the non-word repetition test // Philologia Estonica Tallinnensis, 2022, t. 7, p. 239 - 262, ISSN 2504-6616, 2504-6624. doi:10.22601/PET.2022.07.09. Prieiga per internetą: ˂ https://doi.org/10.22601/PET.2022.07.09 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/244833 > ˂ 10.22601/PET.2022.07.09 >. Scopus; CEEOL. [20.500.12259/244833] [2022] [H004] [S1b] [SCOPUS => title: Philologia Estonica Tallinnensis, citescore: 0.2, snip: 0.049, sjr: 0.113, year: 2022, quartile: Q2] [ai: 0.5, iai: 0.5, na: 2, nia :2, nip: 0, pai: 0.549, piai: 0.549, al: 1.714]
Dabašinskienė, Ineta; Kubiliūtė, Skirmantė. Language competence in education: re-thinking minority issues in Lithuania // Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat = Estonian papers in applied linguistics. Tallinn : Eesti Keele Sihtasutus, 2021, Vol. 17, p. 29-45, ISSN 1736-2563. doi:10.5128/ERYa17.02. Prieiga per internetą: ˂ https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/145748/1/ISSN2228-0677_2021_V_17.PG_29-45.pdf > ˂ http://dx.doi.org/10.5128/ERYa17.02 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/145748 > ˂ 10.5128/ERYa17.02 >. MLA: International Bibliography; Complete Central and Eastern European Academic Source; CEEOL; Scopus. [20.500.12259/145748] [2021] [H004] [S1b] [SCOPUS => title: Eesti Rakenduslingvistika Uhingu Aastaraamat, citescore: 0.8, snip: 0.718, sjr: 0.271, year: 2021, quartile: Q2] [ai: 0.5, iai: 0.5, na: 2, nia :2, nip: 0, pai: 1.218, piai: 1.218, al: 1.214]
Kamandulytė-Merfeldienė, Laura ; Balčiūnienė, Ingrida; Dabašinskienė, Ineta. The acquisition of the Lithuanian derivational system // Language acquisition and language disorders. Amsterdam : Jogn Banjamins Publishing Company, 2021, t. 66, p. 198 - 216, ISSN 0925-0123. Prieiga per internetą: ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/146396 >. Scopus. [20.500.12259/146396] [2021] [H004] [S1b] [SCOPUS => title: Language Acquisition and Language Disorders, citescore: 0.4, snip: 0.977, sjr: 0.222, year: 2021, quartile: Q3] [ai: 0.333, iai: 0.333, na: 3, nia :3, nip: 0, pai: 0.984, piai: 0.984, al: 1.357]
Balčiūnienė, Ingrida; Dabašinskienė, Ineta . Language dominance in bilingual acquisition: a case study of narrative production in Lithuanian // Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat = Estonian papers in applied linguistics. Tallinn : Eesti Keele Sihtasutus, 2019, Vol. 15, p. 5-19, ISSN 1736-2563. doi:10.5128/ERYa15.01. Prieiga per internetą: ˂ https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/101551/2/ISSN1736-2563_2019_V_15.PG_5-19.pdf > ˂ http://dx.doi.org/10.5128/ERYa15.01 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/101551 > ˂ 10.5128/ERYa15.01 >. MLA: International Bibliography; Complete Central and Eastern European Academic Source; CEEOL; Scopus. [20.500.12259/101551] [2019] [H004] [S1b] [SCOPUS => title: Eesti Rakenduslingvistika Uhingu Aastaraamat, citescore: 0.7, snip: 0.356, sjr: 0.149, year: 2019, quartile: Q2] [ai: 0.5, iai: 0.5, na: 2, nia :2, nip: 0, pai: 0.856, piai: 0.856, al: 1.071]
Dressler, Wolfgang U; Sommer-Lolei, Sabine; Korecky-Kröll, Katharina; Argus, Reili; Dabašinskienė, Ineta; Kamandulytė-Merfeldienė, Laura ; Johansen Ijäs, Johanna; Kazakovskaya, Victoria V; Laalo, Klaus; Thomadaki, Evangelia. First-language acquisition of synthetic compounds in Estonian, Finnish, German, Greek, Lithuanian, Russian and Saami // Morphology. Dordrecht: Springer nature B.V, 2019, Vol. 29, iss. 3, p. 409-429, ISSN 1871-5621. doi:10.1007/s11525-019-09339-0. Prieiga per internetą: ˂ https://doi.org/10.1007/s11525-019-09339-0 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/101024 > ˂ 10.1007/s11525-019-09339-0 >. Emerging Sources Citation Index (Web of Science); SpringerLink; Scopus. [20.500.12259/101024] [2019] [H004] [S1] [SCOPUS => title: Morphology, citescore: 1.4, snip: 1.086, sjr: 0.536, year: 2019, quartile: Q1] [ai: 0.316, iai: 0.316, na: 10, nia :2, nip: 9, pai: 1.002, piai: 1.002, al: 1.5]
Hogan-Brun, Gabrielle ; Dabašinskienė, Ineta . Sociolinguistics in the Baltic States: language dynamics research // The Routledge handbook of sociolinguistics around the world / edited by Martin J. Ball, Rajend Mesthrie, Chiara Meluzzi; second edition, 2023, p. 642 - 650, ISBN 9781003198345, 9781000901955, 9781032056128. doi:10.4324/9781003198345-60. Prieiga per internetą: ˂ https://doi.org/10.4324/9781003198345 > ˂ https://www.routledge.com/The-Routledge-Handbook-of-Sociolinguistics-Around-the-World/Ball-Mesthrie-Meluzzi/p/book/9781032056128 > ˂ https://hdl.handle.net/20.500.12259/258179 > ˂ 10.4324/9781003198345-60 >. Scopus. [20.500.12259/258179] [2023] [H004] [S1b] [ai: 0.5, iai: 0.5, na: 2, nia :2, nip: 0, pai: 0.5, piai: 0.5, al: 0.643]
Taikomieji mokslo darbai (tarptautinių mokslo leidinių redagavimas):
Dabašinskienė, Ineta (redakt.); Journal of Baltic studies // Special section editor [Vol. 53(3)] I. Dabašinskienė, Dismantling the Ignalina Nuclear Power Plant: communities and imaginaries. London: Routledge, 2022. ISSN 0162-9778.
Dabašinskienė, Ineta (redakt.); Kalėdaitė, Violeta (redakt.). Journal of Baltic studies // special issue editors [Vol. 43(2)] I. Dabašinskienė, V. Kalėdaitė. London: Routledge, 2012. 315 p. ISSN0162-9778. Prieiga per internetą: <http://www.tandfonline.com/loi/rbal20>. [Duomenų bazės: Science Citation Index Expanded (Web of Science); Historical abstracts (EBSCO); MLA]; [Citav. rod.: 0.25; bendr. cit. rod: 0.488 (2012, SSCI)].
Usonienė, Aurelija (redakt.); Nau, Nicole (redakt.); Dabašinskienė, Ineta (redakt.). Multiple perspectives in linguistic research on Baltic languages // eds. Aurelija Usonienė, Nicole Nau, Ineta Dabašinskienė. Newcastle: Cambridge scholars publishing, 2012. 287 p. ISBN 9781443836456. [Duomenų bazės: eBook Collection (EBSCO)].
Donskis, Leonidas (redakt.); Dabašinskienė, Ineta (redakt.). European memory: A blessing or a curse? / ed. L. Donskis, I. Dabašinskienė. Ravenna: A. Longo Editore, 2010. 154 p. ISBN 9788880636540.
Mokomosios knygos, metodinės priemonės, rekomendacijos:
Ineta Dabašinskienė, Laura Kamandulytė-Merfeldienė, Ingrida Balčiūnienė, Ieva Prameneckienė. Rekomendacijos. Kaip plėtoti vaikų rišliojo pasakojimo kompetencijas (ikimokyklinio ugdymo pedagogams, logopedams ir tėvams). 2024. Prieiga per internetą: https://sitti.vdu.lt/wp-content/uploads/2024/07/REKOMENDACIJOS-Rišlusis_pasakojimas_2024-07-08.pdf
Dabašinskienė, Ineta (su bendraautoriais). Kalbinė vaiko raida// Antroji kalba ankstyvajame amžiuje. Patarimai pedagogams, mokantiems lietuvių kalbos 3–6 metų vaikus įstaigose, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas vykdančiose tautinės mažumos kalba; 2014. p. 9-16. Vilnius: ŠMM. ISBN 978-609-95724-0-6.
Dabašinskienė, Ineta; Čubajevaitė, Laura. Multilingualism in Europe: a resource book for students. Kaunas: Vytautas Magnus University, 2014. 111 p.: iliustr. ISBN 9786094670442. Prieiga per internetą: <http://vddb.library.lt/obj/LT-eLABa-0001:B.03~2013~ISBN_978-609-467-044-2>.